Kategóriák
A kosara üres.
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(ÁSZF)
a Földesi Sándor egyéni vállalkozó által
a www.abcbolt.hu weboldalon üzemeltetett webáruházhoz
Tartalomjegyzék:
I. Bevezetés
II. Az ÁSZF hatálya
III. A szerződéskötés nyelve, alkalmazandó jog, irányadó jogszabályok
IV. Az ÁSZ alkalmazása szempontjából fontosabb fogalmak
V. A megrendelés általános szabályai
VI. A webáruház használata
VII. Elállási jog a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések esetén
VIII. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
IX. Panasztételi jog, jogorvoslati lehetőségek
X. Egyéb rendelkezések
Köszönöm, hogy felkereste honlapomat! A www.abcbolt.hu weboldalon üzemeltetett webáruházamban Önnek lehetősége nyílik a kínálatban szereplő termékek megrendelésére, az Önnek megfelelő szállítási és fizetési mód kiválasztása mellett. A webáruházban főként élelmiszerek, valamint mindennapi fogyasztási cikkeket rendelhetők.
Kérem, hogy mielőtt a megrendelését véglegesíti, szíveskedjen a jelen Általános Szerződési Feltételeket figyelmesen elolvasni, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja annak tartalmát!
Amennyiben a megrendelésével, a webáruház használatával vagy a jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmával kapcsolatban kérdése merülne fel, úgy kérdéseivel forduljon hozzám bizalommal a II. 2. pontban megadott elérhetőségeken.
Vásárlását előre is köszönöm!
2.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Földesi Sándor egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató) által a www.abcbolt.hu weboldalon üzemeltetett webáruházban (továbbiakban: webáruház) leadott megrendelések szerződési feltételeit, továbbá a Szolgáltató és a megrendelő (továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza figyelemmel a hatályos jogszabályok rendelkezéseire.
2.2. A Szolgáltató adatai
Cégnév : Földesi Sándor egyéni vállalkozó
Székhely: 1172 Budapest, Naplás út 11.
Telephelyek: 1172 Budapest, Naplás út 11.
1172 Budapest, Jászivány utca 43.
Nyilvántartási szám: 3793151
Nyilvántartó hatóság: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Adószám: 56077175-2-42
Telefonszám: + 36 30 311-1565
E-mail: rendeles@abcbolt.hu
Honlap: www.abcbolt.hu
2.3. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan, a Szolgáltató által teljesített, Magyarország területére irányuló megrendelésre, mely a webáruházon keresztül valósul meg.
Figyelem! A Szolgáltató kizárólag Magyarország területén teljesít megrendeléseket, külföldre történő teljesítést nem vállal!
2.4. A weboldalon megjelenített termékek kizárólag a webáruházon keresztül rendelhetők meg.
A webáruházon keresztül lehet leadni megrendelést akár regisztrációval, akár regisztráció nélkül is. A regisztráció tehát a megrendelésnek nem feltétele, azonban megkönnyíti a webáruházban történő ismételt megrendelést.
2.5. A webáruházban történő megrendelésekre vonatkozó szerződés tartalmát – különösen a felek jogait és kötelezettségeit, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a fizetési szabályokat, a szállítási feltételeket, a felelősség szabályait és a fogyasztókat megillető jogorvoslati lehetőségekre vonatkozó szabályokat - a jelen ÁSZF tartalmazza. A Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
A Szolgáltató weboldaláról a jelen ÁSZF a http://abcbolt.hu/dokumentumok/aszf.pdf linken letölthető és lementhető, így a Vásárlónak lehetősége van annak tárolására és előhívására.
A weboldalon történő megrendelés menetének leírását, valamint a Vásárlók személyes adatainak kezelésével kapcsolatos tájékoztatást a weboldalon külön elhelyezett tájékoztatók tartalmazzák.
2.6. A webáruházban történő megrendelés feltétele, hogy a Vásárló a jelen ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el. A Vásárló a megrendelése megerősítése előtt nyilatkozik arról, hogy a jelen ÁSZF tartalmát megismerte, és tudomásul veszi, hogy a felek szerződésére a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók.
A Vásárló kifejezetten tudomásul veszi továbbá, hogy amennyiben a megrendelését leadja, úgy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.
2.7. A tárhely szolgáltató adatai
A weboldal illetve a webáruház üzemeltetéséhez a tárhely szolgáltatást nyújtja:
Cégnév: Silihost Informatikai Kutatás-fejlesztési Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2800 Tatabánya, Boróka utca 7.
Cégjegyzékszám: Cg. 11-09-012229
Adószám: 13506128-2-11
Telefon: +36 30 359-1811
E-mail: info@silihost.hu
Honlap: silihost.hu
3.1. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések megkötése magyar nyelven történik.
3.2. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, a Szolgáltató azokat nem iktatja.
A Szolgáltató elektronikusan rögzíti a szerződéseket, így azok utóbb hozzáférhetők. A regisztrált Vásárlók vásárlói fiókjukon keresztül közvetlenül hozzáférhetnek korábbi megrendeléseik adataihoz.
3.3. A Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy nem áll a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alatt.
3.4. A jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató és a Vásárló között létrejövő szerződésre a magyar jog rendelkezéseit kell alkalmazni, különös tekintettel az alábbi jogszabályokra:
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker.tv.)
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)
- a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Grt.)
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv)
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
- az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fogyvéd.tv.)
- az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 524/2013/EU RENDELETE (2013. május 21.) a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv)
- a szerzői jogról szóló 1997. évi LXXVI. törvény (Szjt.)
IV. Az ÁSZF alkalmazása szempontjából fontosabb fogalmak
Szolgáltató : Földesi Sándor egyéni vállalkozó
weboldal: www.abcbolt.hu weboldal
webáruház : a Szolgáltató által a www.abcbolt.hu weboldalon üzemeltetett webáruház
Vásárló : a webáruházban kínált termékek megrendelésére szerződést kötő személy
fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
fogyasztó (a Fogyvéd tv. alkalmazása szempontjából): az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is,
vállalkozás : a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy,
gyártó:
a) a terméknek az Európai Gazdasági Térségben letelepedett üzletszerű előállítója, termelője, helyreállítója vagy felújítója, illetve aki a terméken elhelyezett nevével, védjegyével vagy egyéb megkülönböztető jelzés alkalmazásával önmagát a termék gyártójaként tünteti fel; vagy
b) a gyártónak az Európai Gazdasági Térségben letelepedett meghatalmazott képviselője, ha maga a gyártó nem az Európai Gazdasági Térségben letelepedett; ilyen képviselő hiányában az importáló,
forgalmazó: az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza,
termék: a szerződés tárgyát képező, a webáruházon keresztül megrendelt ingó dolog,
eladási (fogyasztói) ár: a termék egy egységére vagy adott mennyiségére vonatkozó ár,
egységár: a termék jogszabályban meghatározott mértékegységére vonatkozó ár,
szerződés : a Szolgáltató és a Vásárló között a webáruházban megrendelt termékre vonatkozóan a webáruházon keresztül létrejövő adásvételi szerződés,
távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak,
online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződés: olyan adásvételi vagy szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás vagy annak közvetítője egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut vagy kínál igénybevételre valamilyen szolgáltatást, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut vagy szolgáltatást,
jótállás: a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén a Polgári Törvénykönyv szerinti,
a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás;
kellékszavatosság : a hibás teljesítésért való felelősség olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak,
fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy,
belföldi fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel.
5.1. A megrendelhető termékek köre
A weboldalon kínált termékek a webáruházon keresztül rendelhetők meg.
A webáruház kínálatában szereplő termékek a következő főbb kategóriákba sorolhatók: alapanyagok/ élelmiszerek, zöldség-gyümölcs, állateledel, italáru, mirelit áru, higiéniai termékek, vegyi áru, háztartási cikkek.
A weboldalon kínált termékek menüpontok segítségével kategóriákba vannak sorolva, így könnyen lehet keresni közöttük.
A webáruházban kínált termékekről a weboldalon elhelyezett leírások és képek tartalmaznak információt, további kérdésekkel pedig e-mailben fordulhatnak a Vásárlók a Szolgáltatóhoz.
Figyelem! Friss és fagyasztott termékek, illetve romlandó élelmiszerek földrajzilag korlátozottan rendelhetők, melyről a megrendelés során külön figyelmeztetés jelenik meg. Ilyen termék megrendelése esetén a kiszállítást a Szolgáltató kizárólagosan maga végzi.
Amennyiben a megrendelt termék valamely okból nem áll a Szolgáltató rendelkezésére, úgy a Szolgáltató helyettesítő terméket ajánl fel a Vásárló részére, és erről e-mailben vagy telefonon tájékoztatja a Vásárlót. A Vásárló a helyettesítő terméket nem köteles elfogadni, mely esetben a szerződés tartalma ennek megfelelően a felek közös megegyezésével módosul vagy megszűnik.
Kérem, hogy a megrendelés leadása előtt minden esetben figyelmesen olvassa el a termékleírásokat a megrendelni kívánt termékek minőségi és mennyiségi jellemzőinek, valamint használhatóságának megismerése érdekében!
A weboldalon elhelyezett képek illusztrációk, az egyes termékeknél elhelyezett képekhez képest a valóságban adódhatnak eltérések, mely eltérésekért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
5.2. Rendelési érték minimum, árak feltüntetése, egyéb költségek, számlázás
A webáruházban történő megrendelés esetén minimális rendelési érték nincs, azonban kérem, hogy a megrendelés leadása előtt minden esetben vegyék figyelembe a kiválasztott fizetési és szállítási módhoz kalkulált költségeket is!
A webáruházban minden terméknél megtalálható a termék eladási (fogyasztási) ára és egységára. A webáruházban található árak az üzletekben érvényes eladási áraktól eltérhetnek. A megrendelés folyamata során minden esetben pontos árkalkuláció készül. A Szolgáltató az eladási árat és az egységárat minden esetben magyar forintban (HUF) tünteti fel.
Amennyiben a weboldalon valamelyik termék áránál programhiba vagy leltározási hiba miatt nyilvánvalóan rossz tételszám és fogyasztói ár kerül feltüntetésre pl. a termék ára 5.- Ft, úgy a Szolgáltató ezért felelősséget nem vállal és jogosult a megrendelést egyoldalúan visszautasítani vagy a terméket a valós fogyasztói áron felajánlani. Erről a Szolgáltató e-mailben vagy telefonon tájékoztatja a Vásárlót. A Vásárló a kérdéses terméket nem köteles elfogadni, mely esetben a szerződés tartalma a felek közös megegyezésével módosul vagy megszűnik.
Az árak az egyes termékekre jogszabályban előírt mindenkori általános forgalmi adót és egyéb terheket is tartalmazzák. A bizonylatok a hatályos magyar jogszabályok szerinti tartalommal, papír alapon kerülnek kiállításra, és azokat a Szolgáltató a megrendelt termék kiszállításakor a termékkel együtt adja át a Vásárló részére. Amennyiben a Vásárló a megrendelésről ÁFÁ-s számlát szeretne, úgy azt jeleznie kell a megrendelés során, ennek hiányában a megrendelésről a Szolgáltató egyszerű bizonylatot (blokkot) állít ki.
Amennyiben a Vásárlót a megrendelt termék ellenértékén túlmenően egyéb költségek pl. fizetési költség vagy szállítási költség is terhelik, azt a Szolgáltató minden esetben egyértelműen, a megrendelés leadását megelőzően jelzi, a fizetendő összeg megjelölésével.
5.3. Fizetési módok
A vásárlás ellenértékének megfizetésére
- előzetesen, banki átutalással, vagy
- utánvéttel, a termék átvételekor van mód.
Amennyiben a termék átvétele a Szolgáltató üzleteiben, személyesen történik, úgy a fizetésnek külön költsége nincs, és ezesetben a Vásárlónak lehetősége van készpénzes és bankkártyás fizetésre is.
A Szolgáltató általi, valamint csomagküldő szolgálattal történő kiszállítás esetén kizárólag készpénzes fizetés lehetséges. Ezesetben a Szolgáltató a termék árán felül további költséget is felszámít, mely plusz költség a fizetési mód kiválasztásakor külön feltüntetésre kerül, így azzal a Vásárló előre számolhat.
5.4. Szállítási módok, szállítási költségek
A Vásárló a megrendelt terméket személyesen átveheti a Szolgáltató üzleteiben, az alábbiak szerint:
- 1172 Budapest XVII. kerület, Naplás út 11.
nyitvatartási idő: minden nap 6.30-20.00
- 1172 Budapest XVII. kerület, Jászivány utca 43.
A személyes átvételre az üzletek nyitvatartási idején belül van lehetőség, az erre vonatkozó információk a weboldalon külön is megtalálhatók.
Amennyiben a Vásárló a termék kiszállítását kéri, úgy azt a Szolgáltató saját maga végzi vagy csomagküldő szolgálattal végezteti. A szállítási költség a megrendelés leadása előtt, a megrendelés adatainál pontos összegben feltüntetésre kerül. A szállítási költség a termék egyszeri kiszállításának a díját tartalmazza, amennyiben a Szolgáltató a terméket a felek által előre egyeztetett időpontban a Vásárló hibájából nem tudja átadni, úgy a Szolgáltató a megrendelést törli és a szerződés megszűnik a felek között.
5.5. Teljesítési (szállítási) határidő, jogfenntartás
A Szolgáltató a megrendelés leadását követő 48 órán belül e-mailben vagy telefonon tájékoztatja az Ügyfelet a megrendelés teljesítésének várható határidejéről, azaz a szállítási határidőről. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a felek eltérő megállapodásának hiányában a Szolgáltató a szerződés létrejöttét követő 3 (azaz három) munkanapos teljesítési határidővel vállalja a megrendelések teljesítését.
Arra az esetre, amennyiben a megrendelést a Szolgáltató a vállalt teljesítési határidőben nem tudja teljesíteni, a Szolgáltató fenntartja magának a jogot a már visszaigazolt megrendelés teljes vagy részleges visszautasítására illetve a megrendelés határidejének módosítására. Erről a Szolgáltató telefonon tájékoztatja a Vásárlót. A megrendelés teljes visszautasítása esetén a szerződés megszűnik, annak részleges visszautasítása illetve a teljesítési határidő módosítása esetén pedig a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni. Amennyiben a Vásárló a részleges visszautasítással illetve a teljesítési határidő módosításával egyetért, úgy a szerződés tartalma ennek megfelelően a felek közös megegyezésével módosul.
5.6. Az adatbeviteli hibák javítása, felelősség a megadott adatok valóságáért
A Vásárlónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására: a böngésző „Vissza” gombjával vissza lehet lépni az előző oldalra, illetőleg lehet lépegetni visszafelé a megrendelés fázisait jelző menüpontok között is az adott menüpontra kattintással. A megrendelés leadása előtt a Vásárló adatai és a megrendelés tartalma is javítható. Amennyiben valamely mező kitöltése kötelező, úgy annak elmaradására a rendszer hibaüzenet jelzésével hívja fel a figyelmet. A megrendelés leadása előtt a rendelés összegzésével lehetősége van a Vásárlónak a megrendelési adatok ellenőrzésére és korrigálására. A megrendelés elküldését követően az adatbeviteli hibák javítására vonatkozó igényt a Szolgáltató részére küldött külön e-mailben lehet jelezni az abcboltnet@gmail.com e-mail címen.
A Vásárló által valótlanul, hibásan vagy pontatlanul bevitt adatokból fakadó mindennemű kárért és többletköltségért a Szolgáltató a felelősségét teljeskörűen kizárja, a jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló tudomásul veszi, hogy a Vásárló által valótlanul, hibásan vagy pontatlanul bevitt adatokból fakadó károkért és költségekért kizárólag a Vásárló felelős!
5.7. A digitális adattartalom működése, a Szolgáltató által alkalmazott műszaki védelmi intézkedések
A weboldalt egy külső szerver tárolja, ez felel az azon lévő adatok megjelenítéséért. E szerver elérhetősége éves szinten legalább 99,5%. A weboldalról folyamatosan biztonsági másolat készül. A weboldal tartalmát, valamint az azon megadott adatokat a Szolgáltató biztonságos, jelszóval védett relációs adatbázisban tárolja. A weboldalt és az adatbázis tartalmát titkosítás védi.
5.8. Technikai korlátok
A Szolgáltató nem felel azokért a hibákért és károkért, melyek a Vásárlók oldalán az internetes és számítógépes ismeretek hiánya vagy műszaki hibák, hiányosságok miatt merülnek fel.
A Szolgáltató törekszik arra, hogy a webáruház folyamatosan elérhető és használható legyen, azonban a legnagyobb gondosság mellett is előfordulhatnak olyan, az internetes hálózatban, szolgáltatásban felmerülő hibák, melyek a weboldal működését akadályozzák. Az ezekből fakadó hibákért és károkért a Szolgáltató szintén nem vállal felelősséget.
6.1. Regisztráció:
A megrendeléshez előzetes regisztráció nem szükséges, azonban a regisztráció a Vásárló számára előnyös lehet. A regisztráció előnye, hogy a rendszer rögzíti a regisztrált Vásárló adatait, így azokat az újabb megrendelésnél nem kell ismételten kitölteni. Ezen túlmenően bármikor visszakereshető egy korábbi megrendelés, továbbá a megrendelés menete bármikor megszakítható és később folytatható, amint a regisztrált Vásárló újra belép a weboldalra.
A weboldalon a „Fiókom”, majd a „Regisztráció” gombra kattintva lehet elvégezni a regisztrációt a megrendelés előtt, annak folyamán vagy attól függetlenül. A személyes és számlázási adatok *-gal jelölt rovatait kötelezően ki kell tölteni, meg kell adni egy egyedileg meghatározott jelszót, illetőleg el kell fogadni a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatóját. Az Adatkezelési Tájékoztató megnyitható, letölthető és kinyomtatható formában megjelenik a regisztrációs felületen, és annak elfogadását egy erre a célra szolgáló négyzet bepipálásával kell jelezni. Ezt követően a „Tovább” gomb megnyomásával megtörténik a regisztráció. A sikeres regisztrációról a Vásárló e-mailben kap értesítést.
A regisztrált Vásárló a fiókjába bármikor bejelentkezhet a regisztráció során megadott adatai módosítása, valamint a leadott megrendelésének nyomon követése érdekében.
A Vásárló a regisztrációja törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, mely esetben a Szolgáltató 7 (azaz hét) munkanapon belül intézkedik a vásárlói fiók törléséről, és arról e-mailben értesíti a Vásárlót.
A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Vásárló felelős. Elfelejtett jelszó esetén a weboldalon keresztül új jelszó kérhető, mely a regisztrált e-mail címre kerül megküldésre.
6.2. A megrendelés folyamata (regisztrációval vagy anélkül)
A weboldalon található menüsor segítségével összeállítható a megrendelni kívánt termékeket tartalmazó vásárlói kosár (továbbiakban: kosár). A termékek kategóriákba vannak rendezve, megkönnyítve ezzel a keresést. A termékkategória nevére kattintva megnyílik a kategóriában szereplő termékek listája. A termék neve mellett megtalálható a termék kiszerelése, a termék eladási (fogyasztói) ára és egységára, a termék képe, a készleten lévő mennyiség, továbbá egy mező a megrendelni kívánt mennyiség megadásához. Lehetőség van a termékek között kulcsszó alapján történő keresésre is, a keresési feltételeknek megfelelő találatok egymás alatt, kilistázva jelennek meg.
A kiválasztott termék a „Kosárba” gomb segítségével helyezhető a kosárba, melynek során be kell állítani a megrendelni kívánt mennyiséget is. A kosárba helyezést követően üzenet jelenik meg a művelet sikerességéről. A Vásárló a Kosár menüpont segítségével, valamint a „Kosár Megtekintése” gombra kattintva a „Kosár tartalma” oldalon bármikor ellenőrizheti a kosara tartalmát, annak tartalmát a mennyiség mellett található „X” gombbal törölheti vagy a kívánt új mennyiség megadását követően a két körbefonódó nyíllal jelölt „Frissítés” gombbal módosíthatja.
A kosár tartalmánál található egy szállítási költség kalkulátor, melyben a szállítási adatok kitöltésével az „Ajánlat kérése” gombra kattintva kikalkulálható az egyes szállítási módoknak megfelelő szállítási költség. A szállítási költség függhet a kosár tartalmának további módosításától és a rendelés lezárásakor kiválasztott fizetési módtól is.
Amennyiben a megrendelni kívánt valamennyi termék rögzítése a kosárban megtörtént, a Vásárló a „Fizetés” gombra kattintva, vagy a „Pénztár” menüpontot választva folytathatja a vásárlási folyamatot. A Vásárló ekkor választhatja ki, hogy regisztrációval vagy anélkül kíván-e vásárolni.
Amennyiben a Vásárló már rendelkezik regisztrációval, itt kell megadnia a fiókjához tartozó e-mail címét és jelszavát, és a bejelentkezést követően folytathatja a megrendelés folyamatát.
Amennyiben a Vásárló regisztrációval kíván vásárolni, de még nem regisztrált, úgy itt tudja elvégezni a regisztrációt.
Amennyiben a Vásárló nem kíván regisztrálni, úgy a „Vásárlás vendégként” gombra kattintva tudja folytatni a megrendelést.
A megrendeléshez a regisztráció során, valamint a regisztráció nélkül történő vásárlás esetén is ugyanazok az adatok szükségesek: vezetéknév és keresztnév, e-mail cím, telefonszám, amennyiben cég a megrendelő a cégnév, adószám és cím. Amennyiben a számlázási és szállítási cím nem azonos, külön meg kell adni a szállítási címet is. Ezután ki kell választani a kívánt szállítási módot, mely lehetőségek mellett a rendszer külön jelzi az egyes szállítási módokhoz rendelt szállítási költséget, majd a Vásárlónak ki kell választania a megfelelő fizetési módot. Utánvéttel történő fizetés esetén a Vásárlónak plusz költséggel kell számolni, mely figyelmeztetés formájában megjelenik az utánvétes fizetés lehetősége mellett.
A megrendelés elküldéséhez minden esetben ki kell tölteni a kötelezően megadandó adatokat (ezek *-gal vannak jelölve), továbbá ki kell választani a kívánt szállítási módot és fizetési módot.
A Vásárlónak a megrendelés folytatásához az erre szolgáló négyzetek bepipálásával nyilatkoznia kell, hogy
- elolvasta és elfogadja a jelen ÁSZF-t, továbbá
- elolvasta és elfogadja a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatóját, továbbá
- elfogadja, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után, valamint
- elfogadja, hogy a termék szállítási költsége változhat a vásárolt termékek terjedelme miatt.
A rendszer addig nem engedi elküldeni a megrendelést és hibaüzenetet jelez, amíg valamennyi *-gal jelzett (kötelezően megadandó) adat nem került megadásra, illetőleg az arra szolgáló négyzetek nem kerültek bepipálásra. Az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató a négyzetek bepipálását megelőzően a négyzet mellett megadott linken teljes terjedelemben elolvasható, letölthető és kinyomtatható.
Ezután a „Tovább” gomb megnyomásával a „Rendelés véglegesítése” aloldalon a megrendelés teljes tartalma a választott szállítási móddal és a fizetendő végösszeggel még egyszer ellenőrizhető, majd a „Rendelés megerősítése” gomb megnyomásával a rendelés leadásra kerül.
Ezt követően a rendszer egy automatikus visszaigazolást küld e-mailben arról, hogy a Vásárló megrendelése – azaz szerződési jognyilatkozata – a Szolgáltatóhoz megérkezett, továbbá a megrendelés sikeres leadása a weboldalon is jelzésre kerül. A visszaigazoló e-mailben megküldésre kerülnek továbbá azok a linkek, melyekről a jelen ÁSZF, valamint az Adatkezelési Tájékoztató teljes terjedelmében letölthető, lementhető és kinyomtatható.
Amennyiben a Vásárló a megrendelés rögzítése után (pl. a visszaigazoló e-mailben) hibás adatot észlel, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató részére.
Az elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor az a másik fél számára hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató nem felel a kézbesítési hibákért, amennyiben a visszaigazoló e-mail a Vásárló által hibásan megadott e-mail cím vagy a Vásárló levelező rendszerének telítettsége illetve nem megfelelő beállításai miatt nem érkezik meg vagy nem válik elérhetővé a megadott határidőn belül a Vásárló részére.
6.3. A szerződés létrejötte
A megrendelés megérkezéséről szóló automatikus visszaigazolás elküldésével (6.2. pont) még nem jön létre szerződés a Vásárló és a Szolgáltató között, azonban a megrendelés leadásával a Vásárló a megrendeléséhez kötve van (ajánlati kötöttség). Amennyiben az automatikus visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, úgy a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.
A szerződés létrejöttének feltétele, hogy ezt követően a Szolgáltató egy külön (második) e-mailben vagy telefonon igazolja, hogy a Vásárló vételi ajánlatát elfogadja és a megrendelés teljesítését vállalja, megjelölve a várható teljesítési/szállítási határidőt és a teljesítéssel kapcsolatos esetleges egyéb körülményeket. A Szolgáltató erről a megrendelés elküldését követő 48 órán belül értesíti a Vásárlót. Erre figyelemmel a szerződés akkor jön létre a felek között, amikor a Szolgáltató ebben a külön (második) e-mailben vagy telefonon a vételi ajánlat elfogadását és a teljesítés feltételeit visszaigazolja a Vásárló részére.
6.4. Fizetés
A Vásárló az ellenértéket – választása szerint - előzetesen, banki átutalással, vagy utánvéttel, a termék átvételekor köteles megfizetni.
Banki átutalás választása esetén a Szolgáltató külön e-mailben tájékoztatja a Vásárlót a megrendelt termékek vételáráról és a szállítási költségekről, valamint a Szolgáltató bankszámlaszámáról.
Utánvétes fizetés választása esetén plusz költség merülhet fel, mely esetben a megrendelés fizetendő végösszege tartalmazza annak összegét is.
Amennyiben a termék átvétele a Szolgáltató üzleteiben, személyesen történik, úgy a Vásárlónak lehetősége van készpénzes és bankkártyás fizetésre is.
Amennyiben a termék kiszállítását a Szolgáltató végzi, úgy a fizetés a termék átvételekor, készpénzben történik. Csomagküldő szolgálattal történő kiszállítás esetén kizárólag készpénzes fizetés lehetséges, melyet szintén a termék átvételekor kell teljesíteni.
A megrendelés ellenértékének hiánytalan megfizetése minden esetben a megrendelt termékek átvételének a feltétele!
6.5. Szállítás, tulajdonjogi kikötés, kárveszély átszállása
Amennyiben a Vásárló a termék kiszállíttatása opciót választja, a megrendelt termékek kiszállítása kizárólag belföldre, Magyarország területére kérhető. A megrendelt termékek kiszállítását a Szolgáltató maga végzi vagy csomagküldő szolgálattal végezteti.
A Szolgáltató kizárólag Budapest XVII. kerületében vállal személyes kiszállítást. A megrendelt termékek kiszállítása minden esetben a szállítási címként megjelölt ingatlan kapujáig történik. A Szolgáltató a megrendelést személyesen a Vásárlónak vagy az általa helyettesítésre kijelölt személynek adja át. Alkohol tartalmú italok megrendelése esetén a megrendelés átadása csak az életkor előzetes igazolása mellett, kizárólag 18. életévét betöltött személynek történhet meg. Ennek érdekében a Szolgáltató az életkor igazolását kérheti az átvételkor jelenlévő személytől.
A Szolgáltató a megrendelések kiszállítását a hét minden napján (hétvégén is) 8-18 óra között, előre egyeztetett időpontban teljesíti. A 18 óra után leadott megrendelés legkorábban a következő szállítási napon kerül kiszállításra.
A Vásárló köteles az átadás-átvétel időpontjában a kiszállított terméket tételesen - mennyiség és minőség szerint – ellenőrizni, és hiánytalan teljesítés esetén a megrendelést – utánvétes fizetési mód választása esetén az ellenérték megfizetése mellett - átvenni. Ezt követően mennyiség és minőségi hibákra vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.
Amennyiben a termék csomagolása sérült, annak átvételét a Vásárló vagy megbízottja megtagadhatja és/vagy a sérült termék cseréjét kérheti. A termék visszavételét illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Amennyiben a sérült csomagolás ellenére a csomag átvétele vásárlói kifogás nélkül megtörténik, úgy a megrendelés teljesítését szerződésszerűnek kell tekinteni, és utólag mennyiségi és minőségi hibákra vonatkozó reklamációt a Szolgáltató nem fogad el.
A megrendelt termék tulajdonjoga és az azzal kapcsolatos kárveszély a termék átadásával száll át a Vásárlóra.
A csomagküldő szolgálattal történő szállítás esetén a szállításra a csomagküldő szolgálat általános szerződési feltételei az irányadók.
7.1. A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződésekre (továbbiakban: fogyasztói szerződésekre) vonatkozó szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet tartalmazza. Ezek a szabályok kizárólag a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztókra vonatkoznak, így azok alkalmazása vállalkozások közötti szerződéseknél nem kötelező! A fogyasztó és a vállalkozás definíciója a IV. pontban található. A jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató és a fogyasztó között létrejött szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül, melynek definícióját szintén a IV. pontban találják.
A fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg, mely jogát a fogyasztó
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
A fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
7.2. A fogyasztó elállási jogának gyakorlása
A fogyasztó az elállási jogát az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
Elállási nyilatkozatminta
Címzett: Földesi Sándor egyéni vállalkozó (postacím: 1172 Budapest, Naplás út 11., e-mail: abcboltnet@gmail.com)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében (itt kérem egyértelműen megjelölni a megvásárolt terméket/termékeket): .....…………………………………………………………………………....
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja (a megfelelő jelölendő): ..………………………
A fogyasztó(k) neve: ……………………………………………………........................................
A fogyasztó(k) címe: …………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:…………………………………………………………………………………………………….
(a kipontozott részeket kérem értelemszerűen kitölteni)
A nyilatkozatot írásban, postai úton, ajánlott és tértivevényes küldeményként vagy e-mailben kell eljuttatni a Szolgáltató részére a jelen ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségein.
Az elállás joga határidőben érvényesítettnek minősül, ha a fogyasztó nyilatkozatát az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő lejárta előtt elküldi. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
7.3. A fogyasztó kötelezettségei elállás esetén
Ha a fogyasztó a fentieknek megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét köteles viselni, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését. Ha a termék visszaküldésének költsége a fogyasztót terheli, a Szolgáltató olyan visszaküldési módot nem fogad el, ahol a visszaküldés költségei a címzettet terhelik (utánvét).
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A fogyasztót az elállási joga gyakorlásával összefüggésben a kormányrendeletben meghatározottakon túlmenően további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
7.4. A Szolgáltató kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül, a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a fogyasztó által ellenszolgáltatásként fizetett összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
A fogyasztó által hibásan megadott adatok pl. bankszámlaszám vagy postai cím esetében felmerülő késedelemért a Szolgáltatót nem terheli felelősség.
7.5. A fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételek
Figyelem! A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:
a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
b) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
d) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
e) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
f) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
g) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.
8.1. A Szolgáltatót a webáruházban megrendelt termékek vonatkozásában kellékszavatossági kötelezettség terheli, valamint termékszavatossági kötelezettség terhelheti az irányadó jogszabályok szerint.
A Szolgáltató a webáruházban megrendelt termékek vonatkozásában önkéntes jótállást nem vállal, azonban a termék jellegétől és értékétől függően jogszabályon alapuló kötelező jótállási felelősség terhelheti, melyre a hatályos jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
Felhívom Tisztelt Vásárlóim figyelmét, hogy az egyes jogszabályok pl. a Polgári Törvénykönyv a fogyasztók és a vállalkozások közötti, azaz fogyasztói szerződések kapcsán eltérő szabályokat állapítanak meg, ezért a felelősségi szabályok értelmezése során különös figyelemmel kell lenni a jelen ÁSZF IV. pontjában rögzített fogalommeghatározásokra.
8.2. A Vásárlót megillető jogok a Szolgáltató hibás teljesítése esetén
8.2.1. Kellékszavatosság
A Vásárló – azaz a jogosult - a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval – azaz a kötelezettel - szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult - azaz a Vásárló - választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – azaz a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy
c) a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Polgári Törvénykönyv előírásai szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át, az áttéréssel okozott költséget azonban köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Az elévülést követően a jogosult a kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
8.2.2. Termékszavatosság
Amennyiben az irányadó jogszabályok szerint a Szolgáltatót termékszavatosság terheli, úgy arra a következő szabályok alkalmazandók:
Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági szabályok alkalmazása szempontjából gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója, így a fogyasztó a termékszavatossági igényét a termék előállítójával vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli, e határidő eltelte esetén azonban a fogyasztó e jogosultságát elveszti.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
8.2.3. Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szabályai szerint a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a kormányrendelet 1. mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre a kormányrendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló által a webáruházban megrendelt termék a kormányrendelet 1. mellékletében felsorolt körbe tartozik, úgy a Szolgáltató a kormányrendelet alapján jótállásra kötelezett, a következő szabályok szerint:
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidő eltelte esetén a fogyasztó e jogosultságát elveszti, azzal, hogy a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása azonban a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A Polgári Törvénykönyv szabályai szerint, aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a szerződésben vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása esetén e jogosultság többé nem érvényesíthető.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyebekben viszont a fogyasztónak minősülő Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a VIII. pont 8.2.1. és a 8.2.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.2.4. Eljárási szabályok
Amennyiben a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt kíván érvényesíteni, úgy a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének módjára (IX. pont). A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.
A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. A jegyzőkönyvnek többek között tartalmaznia kell a
a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát, valamint
h) arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A szavatossági és jótállási igények intézésére egyebekben a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet szabályai az irányadók.
9.1. Panasztételi jog
A Fogyvédtv. 17/A.§-ban meghatározottak szerint a fogyasztó (definíció a IV. pontban található) a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozóan panasszal fordulhat a Szolgáltatóhoz. A panaszt írásban – postai úton vagy e-mailben – lehet előterjeszteni az alábbi elérhetőségeken:
Postai úton: a Szolgáltató 1172 Budapest, Naplás út 11. szám alatti székhelyének címére
E-mailben: az abcboltnet@gmail.com címre
A panasz kivizsgálásához szükség van a megrendelésben feltüntetett alábbi adatokra: családi és utónév, e-mail cím, számlázási adatok, megrendelésszám.
A Szolgáltató az írásban megküldött panaszt – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követő 30 (azaz harminc) napon belül köteles írásban megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A Szolgáltató válaszát a panasz közlésével azonos módon juttatja el a fogyasztóhoz. A Szolgáltató a panasz és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
9.2. Jogorvoslatok
A Szolgáltató törekszik arra, hogy a fogyasztói panaszok kapcsán kialakult vita a felek tárgyalásai alapján, békés úton rendeződjön, amennyiben azonban erre nincs mód, a fogyasztót – a panasz jellege szerint – a következő jogorvoslati lehetőségek illetik meg:
9.2.1. Békéltető testületi eljárás kezdeményezése:
A fogyasztó fogyasztói jogvita (definíció a IV. pontban található) esetén békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az egyébként illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. Ha több fogyasztó közösen terjeszt elő kérelmet, bármelyik kérelmezőre illetékes testület valamennyi kérelmezőre nézve illetékes.
A békéltető testületi eljárás hivatalos nyelve a magyar.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) - ha a fogyasztó az illetékességet a Fogyvédtv. 20. § (3) bekezdésére kívánja alapítani - a Fogyvédtv. 20. § (1) és (2) bekezdése szerint illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát a Fogyvédtv. 27. §-ban előírt feltétel teljesítéséről,
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt.
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban a Fogyvédtv. szabályai szerint együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles válasziratát az előírt határidőben megküldeni a békéltető testület számára.
A békéltető testület eljárására, a felek jogaira és kötelezettségeire, valamint a békéltető testület által hozott döntésekre vonatkozóan egyebekben a Fogyvédtv. rendelkezéseit kell alkalmazni.
A békéltető testületi eljárásról a https://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek illetőleg a https://bekeltetes.hu/tartalom/21/menu/8 linkeken találhat további információt.
A békéltető testületek elérhetőségeit a https://bekeltetes.hu/udvozlo linken találhatja meg.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségei a következők:
Neve: Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: +36 1 488-2131
Fax száma: +36 1 488-2186
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
9.2.2. Online vitarendezési platform
A fogyasztóvédelemért felelős miniszter látja el a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti tagállami online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait.
Az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett kereskedők közötti, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére ezt a rendeletet kell alkalmazni.
Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik a rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az Európai Bizottság üzemeltet egy olyan, interaktív weboldalt, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Európai Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén, így magyarul is. A fogyasztó panaszát egy elektronikus űrlap kitöltésével tudja benyújtani, melyet az online vitarendezési platform késedelem nélkül továbbít az ellenérdekű fél részére, majd az ellenérdekű fél válaszát követően automatikusan és haladéktalanul továbbítja ahhoz az alternatív vitarendezési fórumhoz is, amelynek igénybevételéről a felek megállapodtak.
Az online vitarendezési platform a következő linken érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Ezen a honlapon az online vitarendezési platformmal kapcsolatos tájékoztatás magyar nyelven, teljeskörűen megtalálható.
9.2.3. Bírósági jogérvényesítés
A békéltető testület határozata, illetve ajánlása nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse. A fogyasztó igényét a Fogyvédtv., a Polgári Törvénykönyv és a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szabályai szerint érvényesítheti.
9.2.4. Fogyasztóvédelmi hatósági eljárás kezdeményezése
A fogyasztó a Fogyvédtv-ben meghatározottak szerint a fogyasztóvédelmi hatóságnál eljárást kezdeményezhet jogainak megsértése esetén. Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény szabályai szerint a fogyasztó kérelmével választása szerint a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes hatósághoz fordulhat.
A hatósági feladatokat a területileg illetékes kormányhivatalok látják el, az egyes ügytípusok leírását a https://magyarorszag.hu/szuf_osszes_szolg_lista oldalon találhatja meg.
A fogyasztóvédelmi hatóság eljárásával kapcsolatos információkról a Fogyasztóvédelmi Portálon, a https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag oldalon tájékozódhat. Ezen az oldalon elhelyezett linken megtalálja a fogyasztóvédelmi hatóságként működő kormányhivatalok elérhetőségeit is.
10.1. Szerzői jogi védelem
A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény ismérvei alapján a weboldal mint szerzői mű szerzői jogi védelem alatt áll. A szerzői jogi védelem kiterjed a weboldal egészére és minden egyes elemére, így a weboldalon megjelenő grafikai megoldásokra, szövegekre, képekre, a honlap felépítésére, az ott megjelenő információkra stb.
A szerzői jogok jogosultjának előzetes írásos engedélye nélkül a védelem alá eső szellemi alkotások semmilyen formában nem használhatók fel, így többek között tilos azok bármely módon történő többszörözése, terjesztése, átdolgozása illetve a weboldal tartalmának bármely módon történő módosítása. A weboldalról származó bármilyen tartalom felhasználása a jogosult előzetes írásos hozzájárulása esetén is kizárólag a weboldalra való hivatkozással, a forrás feltüntetésével megengedett.
Az „Abc Bolt” név, valamint www.abcbolt.hu weboldal a szerzői jog védelme alatt áll, így annak bárminemű felhasználása, kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulásával lehetséges.
10.2. Részleges érvénytelenség
A jelen ÁSZF egyes rendelkezéseinek esetleges érvénytelensége a többi rendelkezés érvényességét nem érinti, ezesetben az érvénytelen rendelkezés helyett a hatályos magyar jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
10.3. Jogviták intézése
A Szolgáltató mindent elkövet annak érdekében, hogy a felek a közöttük felmerült vitás kérdéseket békés úton, tárgyalások útján rendezzék, azonban amennyiben ez nem jár eredménnyel, úgy a felek esetleges igényüket az illetékes és hatáskörrel rendelkező bíróság előtt érvényesíthetik.
10.4. Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy a jelen ÁSZF feltételeit módosítsa. Az ÁSZF módosítása minden esetben a www.abcbolt.hu weboldalon történő megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás nem érinti a korábban megkötött szerződéseket.
A jelen Általános Szerződési Feltételek az alábbi linkről teljes terjedelmében letölthető, lementhető és kinyomtatható: http://abcbolt.hu/dokumentumok/aszf.pdf